יום שני, 15 באוגוסט 2011

"עיקר כבודי שאהיה רשאי להיות יהודי בפרהסיא, להניח טלית ותפלין בפרהסיא". (סיפורי מעשיות),


הנה מה טוב אומן-נעים שבת אחים גם יחד


אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי, אם לא העלה את ירושלים על ראש שמחתי - באומן




"ציווה להכריז בכל מדינה ומדינה: שכל מי שנמצא בכל מקום שהוא, גר או אורח ובורח ומגורש, שכולם יבואו על החתונה שלו, איש מהם לא יהיה נעדר, ויקבלו מתנות גדולות". (סיפורי מעשיות)




והלכו ועשו מרידה בין כל המלכים, והיה בין השדים רעב וחלשות וחרב ודבר, ונעשה מלחמות בין כל המלכים,
ועל-ידי-זה נעשה רעידת הארץ ונפלה הארץ כולה ונשקה האילן כולו, ולא נשאר מהם כלל, ונעשו כלא היו אמן.
(סיפורי מעשיות)





פעם אחת היה חכם אחד,
והקיסר מהמדינה היה אפיקורס גדול, ועשה את כל המדינה לאפיקורסים. והלך החכם וקרא את כל בני משפחתו, ענה ואמר להם: "הלא אתם רואים שהקיסר הוא אפיקורס גדול, ועשה את כל המדינה אפיקורסים, וקצת ממשפחתנו עשה גם-כן לאפיקורסים, בכן, נפרוש אל המדבר, כדי שנישאר בהאמונה בהשם יתברך", והסכימו עמו.
(סיפורי מעשיות)





ה' טוב תמיד, אין רע יורד לעולם, הכל זה טוב ממנו יתברך !!
►נ◄♥►נח◄♥►נחמ◄◄♥►►נחמן ◄◄♥►...►מאומן◄◄♥►►
╚══════════════ ೋღ☃ღೋ ══════════════╝
והעיקר זה לנסוע לצדיק, זה רבינו הקדוש
רבי נחמן בן פייגא זיע"א שבאומן









כשבא לשם, בחר לו אילן גבוה, שהוא סמוך להדרך שיוצאים שם הגזלנים לגזול, ולקח הפול של צדיקים והפול של משוגעים ועירבם יחד, ופיזר אותם על הדרך, והוא עלה על האילן וישב שם לראות מה יהיה נעשה בהם.

והיו יוצאים שם גזלנים ששלח אותן הגזלן הגדול שבהם הנ"ל לצאת ולגזול, וכשבאו לאותו הדרך, תכף כשדרכו על הפול הנ"ל נעשו צדיקים, והתחילו לצעוק על נפשם, על שגזלו עד הנה והרגו כמה נפשות, אבל מחמת שהיה מעורב שם פול של משוגעים, נעשו צדיקים משוגעים, והתחילו להתקוטט זה עם זה, זה אמר: "בשבילך גזלנו", וזה אמר: "על-ידך גזלנו", עד שהרגו זה את זה. והיה שולח כת אחרת, והיה גם-כן כנ"ל והרגו זה את זה כנ"ל, וכן היה אחר-כך, עד שנהרגו כולם.

(סיפורי מעשיות)





והיה השמש קובל לפני הירח: באשר שיש אילן שיש לו ענפים רבים, ופיריו ועליו וכל ענף וענף ופרי ועלה - יש לו סגולה מיוחדת, שזה מסוגל לבנים וזה מסוגל לפרנסה וזה מסוגל לרפואת חולאת זה וזה לחולאת אחרת - כל אחד ואחד מסוגל לדבר אחר. וזה האילן היו צריכין להשקותו, ואם היו משקין אותו היה מסוגל מאוד, "ולא די שאין אני משקה אותו, אלא שעל-ידי שאני מזריח עליו, אני מייבש אותו. (סיפורי מעשיות)




מה אנחנו? מה חיינו? השם ברא אותנו ונתן לנו לעם ישראל את התורה, מה שכל העולם לא יכולים לקבל התורה, ואנחנו עם ישראל גיבורים, גיבורים כל כך, אנחנו זוכים לקבל את התורה, לדבר עם השם.... לקבל התורה, לא היה - רק עם אחד!, עם ישראל, עם קדוש, עם השם! כל העולם לא רצו לקבל התורה, רק עם ישראל! גיבורים כאלה, הם יכולים לקבל התורה.... (סבא ישראל)






אני מבין שאני צריך תמיד להודות ולהלל להשם שעשה לי נס, איש יחיד לבד נגד כל העולם, כן. (סבא צוחק), איך אני הייתי בשפלות ובביזיון כזה, שאם היית אז, היה קשה לך: איך אני, איך אני נמצא בעולם? איך אני חי? (סבא צוחק), אי אפשר לתאר, אי אפשר, אין, אין דיבורים לדבר ולתאר מה שסבלתי.
וברוך השם, אני רואה עכשיו שזה טוב, זה טוב מאוד, אני מתגעגע ואומר: "הלוואי שהייתי סובל יותר" (סבא צוחק), אבל עכשיו, אם אני משלם מליונים, אין, עבר הזמן (סבא ישראל)....





כלל הדבר שמלחמת המן עמלק בכל דור ודור הוא העיקר בעניין התקרבות לצדיקי אמת כי עיקר החיות דקדושה בגשמיות ורוחניות הוא ע"י הצדיק האמת שהוא הרב האמת שאצלו כל הרוח חיים של התורה שהוא משלים כל החסרונות שבעולם והוא מכפר כל העוונות שהם עיקר החסרונות...כי הוא יכול לירד לתוך הרע של כל אחד ואחד ולהוציאו משם ולהחזירו למוטב ולהמשיך עליו בכל עת ורגע רוח חיים דקדושה בכל נשימה ונשימה.....
אבל לעומת זה יש בכל דור ודור מתנגדים וחולקים על הצדיק האמת שיניקתם מבחינת הרב דקליפה שהוא בחי' עשו בחי' המן עמלק בחי' יש לי רב שכל אחד ואחד שאינו חפץ בהאמת לאמיתו אומר יש לי רב. שבוחר לו רב מי שטוב בעיניו שאינו יכול להוציאו ממקומו ולהקימו מנפילתו. אדרבא הוא מרחקו מהצדיק...
(הל' העושה שליח לגבות חובו ג')





עָלֵינוּ לְבָרֵךְ בִּרְכַּת שֶׁהֶחֱיָנוּ בְּשִׂמְחָה רַבָּה וּנְעִימָה בְּלִי שִׁעוּר, בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִּיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה. אֲשֶׁר זָכָה לְהוֹצִיא לַפּוֹעַל תְּשׁוּקָתוֹ וְתַאֲוָתוֹ הַגְּדוֹלָה, לְרַחֵם עַל יִשְׂרָאֵל בְּהַדְפָּסַת הַסֵּפֶר 'אִבֵּי הַנָּחַל', שֶׁנּוֹלָד מֵהָאַהֲבָה וְהַחִבּוּר וְהַקֶּשֶׁר הָאֲמִתִּי אֲשֶׁר עָשָׂה ה' בֵּינֵינוּ בְּנֵס וָפֶלֶא נִפְלָא וְנוֹרָא, בְּהַשְׁגָּחָתוֹ וְחֶמְלָתוֹ לְטוֹבָתֵנוּ וּלְטוֹבַת כְּלַל יִשְׂרָאֵל, לְהַצִּילָם מִפַּח מוֹקְשִׁים, מִמַּעֲמַקֵּי מַיִם, מִמְּצֻלּוֹת יָם, מִיוֵן מְצֻלָּה וְאֵין מָעֳמָד... (אב"י הנחל)









אין תגובות: