יום חמישי, 23 ביוני 2011

פרשת השבוע - פרשת קרח, וההפטרה

הפרשה שלנו הוא ממש ענין הנוגע לברסלב, וכמו שסבא אמר בפירוש על המתנגדים שהם כמו קרח, שלא רוצים לקבל את רבינו הקדוש, בחי' משה רבינו. ומה נעים מה שכ' רש"י בריש הפרשה, "פרשה זו יפה נדרשת במדרש רבי תנחומא", וכי מראה מקום רש"י נותן לנו, אם רוצה לפרש יפרש. אלא שלא זו בלבד ש"תנחומא" זה מאותו שורש של נחמן, גם הגימטריא של תנחומא ע"ה הוא בגימטריא נ נח נחמ נחמן מאומן עם הט"ו אותיות. ולכן ראוי מאד שפרשה זו יפה נדרשה אצל רבי תנחומא!

והנה בהפטרה שלנו, בני ישראל בזמן השופטים ושמואל הנביא בקשו שיהיה להם מלך, והנני מביא קטע מהקונטרס שלי, לקוטי נ נח (יכולים להוריד אותו חנם באתר):

וחטא גדולה היה נחשב להם כאשר ביקשו מלך, כמבואר בס' שמואל, וכמעט נתחייבו בכליה, ונאמר עליהם אותי מאסו מילמלוך עליהם. ואף שהמפרשים האריכו בזה להבין איזה חטא חטאו לשאול מלך שהוא מצוה בתורה הקדושה. כבר בדורנו נתבאר הענין לעינינו, כי מה שהיה הוא שיהיה, ורואים שהשי"ת נתן לנו לכל אחד המלכות שלו, עם הנסיונות שלו וכו' וכו', ולכל אחד יש העבודה לעשות בעבודת השם, בעסק התשובה ותפלה ותורה, וככל התורה שהשאיר לנו מוהר"ן. ותורתו יתגבר ויתפשט בכל עם ישראל, ואז יבוא משיח ונכתירו עלינו וע"י נזכה לקיים באמת כל התורה הקדושה. וזה שגעון גדול ח"ו למאוס ולהתייאש מתפקידנו ולומר להשי"ת רק משיח רק משיח. ואיזה משיח יהיה זה? ונראה שזה הענין שכ' בשיחות הר"ן אות קיא: 'מי שאינו מקשר ומקרב לצדיק אמתי, אזי כל עבודתו הוא רק כמו מי שמעקם עצמו ומתדמה לחברו כקוף בפני אדם' ע"ש. וע' בשיח שרפי קודש ג:רסז 'כשהרגיש רבי נחמן (מטולטשין) בדבר אמר לו אח"כ: מה הנך מחקה אותי? קוף מחקה', ע"ש. כי משיח כזה הם רוצים, שיכולים לחקות כל עבודתו החיצוני. ובזה תראה ההבדל הגדול בין עבודה חיצוני לפנימי, דהרי אצל הנחמנים כמעט שלא ראינו שנים שדומים זה לזה באופן ההלבשה וכו', רק כל אחד כפי סגנונו וכו'. אבל בזה גופה תשלום עבודה פנימי, דהיינו באמונת האמת שכל אחד צריך להיות כפי אמיתתו, וזה השלמתו הצלם ודמות של השי"ת, ובזה מראים יחוד השי"ת, שכל אחד, הוא הוא בעצמו ולא אחר, ובזה הוא דומה לגמרי לחברו. משא"כ בעבודה שטחי שרוצים להתדמות בחיצוניות, ובפנימיות כל אחד חושב מחשבות וכו'.

אין תגובות: